هلال احمر فلسطین: برای جلوگیری از فاجعه انسانی باید گذرگاه‌ها به غزه باز شود ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی ‌شدن ۱۸ نظامی خود اعتراف کرد جلیلی: کشور ما یک جهان فرصت در اختیار دارد | باید قدر زمان را بدانیم بن گویر: آتش بس اعلام شود از کابینه می‌روم مخبر: مردم همواره به مسئولیت‌های خود در رابطه با نظام به شایسته‌ترین نحو عمل کرده‌اند تظاهرات صهیونیست‌ها در مخالفت با خدمت نظامی اجباری + تصاویر اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی فرانسه | حزب لوپن، مکرون را شکست داد بیانیه کاردار سفارت ایران در لندن درباره وقایع روز انتخابات نگرانی وزیر خارجه ترکیه از تنش‌آفرینی‌های صهیونیست‌ها شهادت ۲۲ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه آنکارا مدعی شد: هفت تروریست در شمال عراق و سوریه از پای درآمدند رسانه‌ عبری زبان: ارتش اسرائیل برای ماه‌ها در غزه می‌ماند دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۴۱۰۰ نفر طی ۵ سال در سوریه به دست داعش کشته شدند گالانت: به جنگ در غزه ادامه می‌دهیم مسعود پزشکیان از حضور در مناظره‌های تلویزیون انصراف داد؟ شرکت ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه ۹ صهیونیست بر اثر اصابت یک پهپاد انتحاری زخمی شدند موشک چینی هنگام آزمایش سقوط کرد شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان شهادت فرمانده گردان «طولکرم» در حمله هوایی رژیم اسرائیل
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

بغضی در گلوی شهر

  • کد خبر: ۱۶۷۳۲۱
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
بغضی در گلوی شهر
در یک لحظه چهره شهرعوض شد. دقیقه به دقیقه سیاهی در و دیوار شهر را می‌پوشاند و عکس امام بر سینه این پرده‌ها می‌نشست.

هنوز خبری از اینترنت و فضای مجازی نبود تا در لحظه خبری را بشنوی. مگر اینکه پیش خبر‌هایی حساسیت اجتماعی را متوجه یک رویداد می‌کرد که مردم پیگیر آن باشند. آن روز هم چنین اتفاقی افتاد. در یک لحظه چهره شهرعوض شد. دقیقه به دقیقه سیاهی در و دیوار شهر را می‌پوشاند و عکس امام بر سینه این پرده‌ها می‌نشست.

بلندگو‌ها با پخش صوت قرآن خبر از اتفاقی می‌دادند که چند روز بود مردم دعا می‌کردند هرگز خبرش را نشنوند. آن روز مانند روز‌های پیش به دانشگاه می‌رفتم. دانشکده ادبیات و علوم انسانی دکتر علی شریعتی در سه راه ادبیات.

به محض رسیدن به دانشکده، آنچه دیدم، حزن بود که می‌بارید و سکوتی که از بهتی ناباورانه بر تن شهر فرو ریخته بود. جنب وجوشی که در میان دانشجویان می‌دیدی، بیش از آنکه هیجان داشته باشد، نمایانگر نوعی کلافگی و سردرگمی بود. گریه بود و غم و حزن و حیرت و بغض. همه هم صاحب عزا بودند و هم به دیگری تسلیت می‌گفتند.

گویا کسی از میان جامعه رفته بود که از بستگان شماره یک همه بود. آنچه بیشتر نمود داشت این بود که حزن و عزا فصل مشترک همه شده بود. چه معلم و چه دانش آموز، چه استاد و چه دانشجو، چه چپ و چه راست، چه بازاری و چه مردم عادی.

آن روز و چند روز پس از آن هیچ چیز مانند روز‌های پیش نبود. کاروان‌ها آماده می‌شدند برای سفر به تهران و شرکت در تشییع پیکر امام (ره). کاروان‌ها یکی پس از دیگری راهی جاده‌ها می‌شدند و سیل جمعیت به سوی تهران روان می‌شد. تهران برای نخستین بار میزبان جمعیت انبوهی از هم وطنانش شده بود که تا آن روز به خود ندیده بود.

این بود که مراسم تشییع جنازه امام (ره) با بیشترین تعداد شرکت کننده در کتاب گینس ثبت شد. به نوشته گینس به استناد گفته مقامات رسمی ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کرده بودند که حدود یک ششم کل جمعیت آن روز ایران بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->